Рекламации/жалби– BUSHMAN

КАК ДА ИНИЦИИРАТЕ РЕКЛАМАЦИЯ ИЛИ ДА ПОДАДЕТЕ ЖАЛБА

Попълнете формуляра за жалба (получен го в пакета или можете да го изтеглите оттук: формуляр за рекламация в PDF формат). 

Във формуляра за жалба посочете:

  • Данните за спорния продукт (код, име, цвят, размер) - тези данни ще ги намерите на касовата бележка или на фактурата;
  • Дефекта или причината за рекламацията;
  • Номера на фактурата или касовата бележка;
  • Вашите адрес и телефонен номер.

Изпратете стоките, които са предмет на рекламацията, заедно с попълнения формуляр и копие на фактурата на следния адрес:

Bushman, Benešovská 75, 257 22 Městečko - Nespeky, Чешка република или ги предайте в някой от нашите магазини.

Процедура за рекламации / Жалби

Тази процедура за рекламации регулира жалбите относно стоки, закупени от потребители в онлайн магазина Bushman.cz и е изготвена в съответствие със Закона за гражданския кодекс, номер 89/2012 г., както и с Закона за защита на потребителите, номер 634/1992 г., с последващи изменения.

 

  1. Правото на купувача да поиска рекламация на стоки с дефекти

Ако има дефект в закупените стоки, купувачът има право да рекламира този дефект на продавача, който е фирмата: Bushman s.r.o., ИČ: 25618601, на адрес Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, Чешка република,

и същите права и задължения се отнасят и за купувача от партньорите по франчайзинг, които оперират под марката "BUSHMAN":

Инж. Зденек Филип, ИČ: 633 68 935, с адрес на управление: Jiráskova 251/51, ПСЧ 602 00 Бърно - мěsto, Чешка република,

за продажби от магазините BUSHMAN в Брно-Ванковка, -Кра́лово Поле, -Футурум и магазин BUSHMAN Шантовка, Оломоуц;

и от

ASCORIA, ИČ: 2542261, с адрес на управление Hlavenec 140, ПСЧ: 294 74, Чешка република, за продажби от магазин BUSHMAN Прага-Зличин.

Купувачът трябва да подаде жалба без ненужно забавяне, след като е бил в състояние да го установи дефекта, като го изпрати на адреса на интернет магазина: www.bushman.cz: Bushman s.r.o., Benešovská 75, 257 22 Nespeky - Městečko, Чешка република.

Спорните стоки се представят от купувача за жалба или рекламация, правилно почистени, така че общите принципи на хигиена да не пречат на тяхното приемане от продавача от страна на купувача, заедно с доказателство за покупка от продавача. Препоръчително е да се изпратят стоките в подходяща опаковка за транспортиране, тъй като продавачът не носи отговорност за всякакви механични повреди, които могат да се случат преди получаването на стоките.

Конкретно, стоките, продадени на по-ниска цена, не могат да бъдат обект на жалба за дефект, за който е договорена по-ниска цена, нито за износване на стоките, причинено от нормална употреба.

Продавачът трябва да осигури правилното разглеждане на жалбите.

Жалбите, включително отстраняването на дефектите, трябва да бъдат обработени:

-без ненужно забавяне, не по-късно от 30 дни от датата на жалбата, като денят на жалбата е денят, в който продавачът получава от купувача спорните стоки и добре попълнен формуляр за рекламация

-или, при необходимост, в по-дълъг срок, който продавачът се съгласява с купувача писмено.

  1. Дефекти на стоките

Дефектът на стоките не може да се счита за промяна в стоките, причинена по време на гаранционния период при неправилно използване, неправилно вмешателство, ако купувачът е причинил дефекта сам, или когато дефектът е причинен от външно събитие, не предизвикано от продавача, особено ако причината за дефекта е:

  • неподходящо съчетание на материали, носени заедно, което поврежда стоките;
  • "промяна на цвят";
  • механично повреждане на стоките: рязане, разкъсване, прекомерно четкане;

всякаква намеса в стоките;

  • повреда на стоките от химикали;
  • не придържане към символите за грижа на вътрешната етикета на стоките (вижте "Грижа за стоките на BUSHMAN").
  1. Краен срок за рекламация

Срокът, в който купувачът може да упражни правото си на рекламация, които се появява в стоките, е до 24 месеца след получаването от продавача. Срокът за упражняване на правата за рекламация в стоките, или гаранционния срок, се посочва в описанието на всяка продукт. Купуването на стоки се доказва от купувача с доказателство за покупка от продавача, което също служи като гаранционна карта.

Гаранционният срок не трябва да се бърка с експлоатационния срок на стоките (т.е. времето, в което стоките могат да издържат, поради своите свойства, предназначението им и разликите в интензивността на тяхното използване) при правилното им използване и грижа.

Ако дефектните стоки се заменят с нови, срокът за подаване на жалба продължава до изтичането на 2 години от сключването на договора за покупка.

  1. Процедура за жалби относно стоки

Продавачът ще приеме стоките за рекламация заедно с добре попълнена форма, която е на разположение за изтегляне, като:

формуляр за рекламация (pdf)

 

  1. Оценка на жалбите

Продавачът ще вземе решение по жалбата без ненужно забавяне, но не по-късно от три работни дни, които не включват времето, необходимо за професионална оценка на дефекта. Решението дали дефектът е възстановим или невъзстановим единствено принадлежи на продавача. Производителят ще разгледа всички спорни жалби.

а) възстановими дефекти - тези, чието отстраняване не засяга външния вид на стоките, тяхната функция и качество, и чието поправяне може да се извърши в рамките на срока, посочен за разрешаване на жалбата, вж. точка 1.

б) невъзстановими дефекти - тези, които пречат на правилното използване на стоките или не могат да бъдат напълно отстранени.

След вземането на решение по жалбата, продавачът ще изпрати на купувача по имейл потвърждение (доклад за жалбата) за датата, на която е подадена жалбата, какво е съдържанието на жалбата, какъв метод за разрешаване изисква купувачът и потвърждение за дата и метод на разрешаване на жалбата, включително потвърждение за възможните ремонти и тяхната продължителност или обосновка за отхвърляне на жалбата.

След разрешаването на жалбата, в зависимост от характера на заявения дефект, или се връщат поправените стоки, или се изпращат нови стоки, или част от тях (ако дефектът засяга само част от стоките), или се предоставя разумна отстъпка от закупната цена или се възстановява закупната цена за заявените стоки.

При основателна жалба, купувачът има право на възстановяване на пощенските разходи в размер на необходимите разноски за безопасна доставка ( необходимо е да се предостави доказателство за тази транспортна услуга). При неоснователна жалба, купувачът няма право на възстановяване на разходите, свързани с разрешаването на жалбата.

  1. Разрешаване на жалби

а) Възстановими дефекти, вж. точка 5а)

- обикновено се отстраняват безплатно с ремонт

- ако това може да се счита за разумно поради характера на дефекта и ако стоките не са използвани, купувачът може да поиска доставка на нови стоки без дефекти; ако не е възможно да се доставят нови стоки без дефекти, купувачът има право да се откаже от договора за покупка

- ако купувачът не поиска поправка на стоките, доставка на нови стоки без дефекти, нито се отказва от договора за покупка, той или тя може да поиска разумен отстъпка.

б) Невъзстановими дефекти, вж. точка 5б)

- е възможно да се поиска доставка на нови стоки без дефекти

- е възможно да се откаже от договора за покупка

- ако купувачът не поиска доставка на нови стоки без дефекти, нито се откаже от договора за покупка, той или тя може да изиска разумна отстъпка.

в) Възстановим дефект вж. точка 5а), който се повтаря при стоките дори след предходните два ремонта или поне три едновременно настъпили възстановими дефекта вж. точка 5а)

- е възможно да се поиска доставка на нови стоки без дефекти

- е възможно да се откаже от договора за покупка

- ако купувачът не поиска доставка на нови стоки без дефекти, нито се откаже от договора за покупка, той или тя може да поиска разумна отстъпка.

г) в случай на отхвърляне на жалбата, стоките, които са посочени като дефектирани, ще бъдат върнати на купувача.

д) в случай на несъгласие с изразеното становище по жалбата, купувачът може да се обърне към съдебен експерт (www.justice.cz) или чрез АДР - извънсъдебно разрешаване на потребителски спорове - на www.adr.coi.cz.

Ако дефектите в стоките засягат само част от стоките, купувачът може да поиска замяна само на тази част.

При отказ от договора за покупка, продавачът връща на купувача всички суми, включително разходите, направени от купувача за доставката на стоките, но само в размер, съответстващ на най-икономичния начин на доставка на стоките, предлаган от продавача.

  1. Други въпроси

Подаръците, които се предоставят напълно безплатно, не могат да бъдат предмет на никакви права, произтичащи от дефектирали стоки.

Всяка пратка, за която причината за изпращането й до продавача не е ясна, ще бъде върната на изпращача, ако пратката съдържа данните, необходими за нейното връщане.

Тези правила за жалби се прилагат само за потребителски договори и задължения, произтичащи от тях в смисъла на разпоредбите на член 1810 от Гражданския кодекс. За договори, които не са потребителски, се прилага общото правно регулиране при упражняване на правата, произтичащи от недобро изпълнение.

Този процедурен ред за жалби е достъпен за купувача преди закупуването на стоките по заявка. Всички други права на купувача, свързани с покупката на артикул(и), не се засягат.

КОШНИЦА (0)

Кошницата е празна.